mandag 25. april 2011

...til bestemors hus :)


I dag har Didrik og jeg tatt turen ned på Vignes, til bestemors hus. Her skulle hagen stelles og vaffler serveres :) Perfekt tidsfordriv for oss på en fridag :)

Vi ble tildelt hageredskap, og så var det bare å sette i gang med raking og rydding. Didrik benyttet tiden til å ta seg en lur i skyggen :) Små hauger med fjorårets grønne blader, ble møysommelig samlet sammen rundt om kring på gårdsplassen. Det er hyggelig å gjøre hagearbeid med selskap, men jeg innser jo at min egen hage ikke kan være som den er så altfor lenge...

Etter en lang hvil og vaffler med LITT sukker på, fikk Didrik være med bestemor å plante stemorsblomster. De var litt skumle i starten, men allikevel ganske interessante...så mange fine farger. Å leike i jord og møkk er vel noe alle unger liker, og Didrik er ikke noe unntak :)

Ei knekt rive, ei gammal plasttrillebår, blomsteremballasje og litt jord, hvem kan vel ønske seg mer ??

En virkelig trivelig dag i bestemors hage:)

3 kommentarer:

  1. Hei Andrine!
    Da ha e værre innpå bloggen din å bladd me nedover/oppover mange interessante innlegg fra d, trivelig lesestoff =)
    Håpe du kose d like my som d virke som, så ska e rop høgt neste gang e kjæm en tur på gamle trakter... =p
    Klæm fra Lene =)

    SvarSlett
  2. Takk, Lene :) Så trivelig :) Jeg koser meg MINST like mye som det virke som :) Håper jeg ser deg snart!!!

    SvarSlett
  3. jeg er på Vingnes ja:)
    men er fra saksumdlen:)

    Ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett