mandag 18. april 2011

Leselysten er det ikke noe å si på.....


Da ligger enda en bok foran meg på bordet. Den boka jeg forhåpentligvis skal kose meg med i påsken:)

Torsdag denne uka hadde jeg med meg to klasser fra 8.trinn på biblioteket. I tillegg fikk jeg selskap av en god kollega :) Hun anbefalte meg boka: "Historien om Edgar Sawtelle" av David Wroblewski.

Jeg har lest en side av prologen, og kjenner på meg at dette er en bok jeg kommer til å nyte, og som også antakelig etterhvert vil få en plass i min bokhylle :)

I tillegg leser jeg "Dødslekene" for elevene mine. "Glass og aske" ligger under senga, "Elefantpassernes barn" ligger i veska og "Landet under isen" ligger igjen på jobb....

Nede i bokhyllene venter flere bøker... Jeg klør i fingrene, og skulle gjerne lest alle på en gang! Jeg elsker hvordan bøkene tar meg ut i verden, til tider som er lenger tilbake enn minnene, til steder jeg aldri kommer til å besøke. Jeg får møte mennesker med skjebner og historier jeg ikke kunne drømme om fantes, ta del i deres hverdag, så levende beskrevet at en skulle tro en var der....

Jeg elsker hvordan bøkene kaster meg med ut av min egen verden for en stakket stund...Jeg er i fritt fall, flyter gjennom tilværelsen....helt til virkelighetens plikter kaller i det fjerne, og sakte men sikkert haler deg i land igjen ved den brusende hverdagens bredd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar