søndag 3. april 2011

Taterblodet bruser... det skulle vel bety at våren er i anmarsj??


Sola varmer og det drypper fra taket! Endelig har våren også tatt turen innom Solbakken. Det sildrer og renner, og sakte men sikkert kommer det for en dag at vi ikke raket plen før snøen kom....Ooops ! Den dårlige samvittigheten river oss ut av våre vante søndagsvaner. På med hansker og fram med hageredskapen. De forvokste buskene fikk seg en stuss, verandaen fikk en kjapp opprydding og Didrik fikk sitte ute i vogna si og kose seg i trygg avstand fra søle og møkk :)

Det er rart hva sola gjør med oss, og ikke minst for oss! Vi skal slippe å måke vekk ALL snøen, sola ordner mesteparten. Vi skal slippe å gå rundt i halvmørket om morran og føle at vi skulle sovet et par timer til, nå vekker sola oss i tide til både jobb og barnehage. Vi skal til og med slippe å fryse, for sola strekker seg mot oss og varmer både vintertæla kropper og kalde hus. og for noen av oss følger den sunne rastløsheten. Endelig kommer energien fram fra vinterdvalen, og man har overskudd til å ordne både det ene og andre.

Først på dagen i dag var vi en tur i Vingrom. Et lite besøk hos bestefar innbærer alltid goood tid til å prate. I dag spanderte han jordbær med sukker. Didriks nye favoritt tror jeg :) Jeg er så glad for at Didrik får vokse opp med så mange gode mennesker rundt seg.... Tanter og onkler i fleng, fettere og kusiner, en haug med besteforeldre og hele 5 oldeforeldre. Han koser seg like mye med alle sammen! Synes det er ganske utrolig hvor sosial et lite menneske kan være allerde før fylte et år.

Etter noen timer var det sovetid for minstemann, mens mor fant fram boka si og satte seg ute i sola på verandaen. Fikk jeg lest noe? Neeeida! Den varme gode vårsola satte klørne i meg og gjorde kroppen akkurat så varm og slapp at jeg sovna....i to timer. Sola varmet fortsatt da jeg våknet, og jeg satte i gang med å få gammel aske ut av ovnen, og så stod klesvasken for tur. Snart blir snøen borte, og klærne kan tørke på stativet ute igjen :)

Så da var søndagen kommet til en ende, og det er en uke til neste. Da skal vi feire bursdag for minsten! Håper på like fint vær slik at vi kan grille pølser på verandaen :) I tillegg skal det bakes til den store dagen og det lille bursdagsbarnet ! Så de kommende dagene blir det nok å gjøre på Solbakken, og enda mindre tid til bloggen.

Men men....det kommer roligere tider hvor bloggen og bøkene kan få den tiden de trenger...eller jeg trenger :) Først skal våren komme, med lamunger, påskeferie, tette neser, hagearbeid og lange ettermiddager med tungt men hyggelig arbeid utendørs. Denne våren skal jeg ikke flytte. Det blir uvant men godt. Endelig har jeg et sted jeg kan slå meg til ro, taterblodet bruser ikke riktig så mye i år.... :)






* bildet er hentet fra : http://www.vaalerskolene.no/kunde/bilder








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar