søndag 17. april 2011

Når minner strømmer på....


Våren har kommet til Solbakken, og med seg hadde den en etterlengtet påskeferie :) I år kom den seint men godt. Første del av påskeferien tilbringer vi hjemme. Fredrik skulle egentlig jobbe noen dager, men pga oppdragsmangel blei det lang ferie på han også. Siste del av påsken reiser vi til Sande for å åpne hytta der, og nyte VÅREN lenger sør :) Både vi og gutta har godt av litt miljøforandring.

Palmesøndagen gikk som planlagt med husarbeid, litt stell i hagen, middagsgjester og til slutt Poirot. Og med han kom minnene strømmende på... Påskekrimmen blir nok aldri det samme igjen.

I kveld krøp jeg opp i sofaen for å slappe av etter en lang dag :) Etter å ha fulgt Cecilie Skog og venninnene til toppen av Kilimanjaro, dukket jammen min gamle venn Poirot opp. Hadde ikke sett han på flere år... faktisk ikke siden før pappa døde. Det ble plutselig veldig rart å sitte i pappas gamle sofa og se på påskekrim. Hvor mange timer tilbrakte ikke pappa og jeg foran TV... Som regel altfor mange, til langt på natt, innimellom til og med til ut i de små morgentimer. Disse stundene ga rom for de gode samtalene, de saklige diskusjonene og velmenende råd. Vi spiste M-sjokolade, Michael's Farm Peanøtter, grønne druer, sjokoladebananer, Melkesjokolade eller Firkløver og drakk Coca Cola. På bordet mitt i dag fantes bare sukkerfri Cola... Det er ikke lenger rom for så mye snacks.....særlig ikke i buksene. Men jeg merker hvordan jeg savner disse gode stundene. Jeg tar ofte meg selv i å savne pappa når jeg sitter her i sofaen, eller når jeg kryper sammen i en av de tilhørende stolene på kveldstid. Og i dag løste Poirot mysterier for meg igjen! Det var jo her vi satt, pappan min og jeg. Om ikke i dette huset, så satt vi i disse møblene. Og vi kikka på klokka: 22:22, 00:00, 11:11....og kommenterte det, gang på gang. Poirot løste mordgåter, Rex fanget forbrytere, pappa og jeg løste verdensproblemer, drømte om framtida, mimra fra fortida eller planla morgendagens middag .

Jeg anser med selv som heldig, slike pappaer vokser ikke på trær.....


2 kommentarer: