mandag 21. februar 2011

ENDELIG!!

Da hadde endelig bekreftelsen på at bøkene mine er sendt fra bokklubben kommet:)

"Glass og aske" og "Jeg elsker deg, og jeg finner deg uansett" er på vei hjem til meg! Håper de kommer i morra!!!

I tillegg kommer boka som Didrik har bestilt: "Jeg er ikke julenissen!"

Jeg gleder meg til å pakke ned bøkene og ta vinterferie på fredag! Det finnes vel ikke noe bedre enn å sløve foran peisen med ei god bok:) spørs hvor mye man får lest når Didrik skal være med da, for han er ikke så tålmodig lenger...

Nå skal jeg begynne leitinga etter en høytlesningsbok (gjerne en som er filmatisert), som skal passe for ungdomsskoleelever. Er veldig usikker på hvilke sjanger jeg skal legge meg på.... har før hatt gode leseopplevelser med "Gutten i den stripete pyjamasen". Men tematikken i denne boka passer ikke så godt med temaer som skal dukke opp på 8.trinn. Er veldig synd "Hobbiten" ikke er ferdigfilmet enda, den hadde vært midt i blinken!

Kom gjerne med forslag :)

torsdag 17. februar 2011

Overraskelse fra mannen min :)


I dag kom manne hjem fra jobb med pakke til meg :) Han hadde vært innom Happy Hobby på Gjøvik og handla med seg 10 Promarker-tusjer, et uglestempel og en haug med tags:) I tilleg til en stooor bukett hvite roser :) Han kan jammen å sjarmere :)

Så da er det vel bare å lære seg fargelegging med Promarker :) Skal prøve å legge ut litt bilder av det jeg holder på med ettehvert...

Hvor blir det av bøkene?

Jeg venter fortsatt....

Snørr og tårer...GÅ HEMMAT!!


Da har forkjølelsene og feberen meldt sin ankomst på Solbakken. Begge gutta har fått kjenne feberen herje med kroppen. Tungpusta, hese og fulle av SNØRR har de kranglet seg gjennom nettene. Noe som selvsagt gjør sitt til at også mammaen ligger våken og lytter, eller blir holdt våken av hjerteskjærende skriking i mørket..

Ute snør det!! SNØ SNØ SNØ SNØ!! Vanvittige mengder med lett og fin snø! Bare så synd vi ikke kommer oss ut og får brukt den!

Venter fortsatt på bøkene jeg har bestilt... Skulle jo vært her nå!Jeg har shoppa litt på nett, og endt opp med både litt nytt scrappe-utstyr og Zumba! Nå skal det danses i heimen :) Kanskje man kommer litt i form uten å måtte reise ned på Elixia hele tida:) Lov å håpe hvertfall....IGJEN:)

Lurer litt på hva jeg skaål gjøre i vinterferien min... Er jo bare jeg og Didrik som har ferie her i huset. Vetle er hos mamman sin mesteparten av uka. Fredrik skal jobbe.... Lurer på om jeg må på litt hyttetur, en liten en hvertfall...:) Skulle jo hatt en pulk, så kunne jeg tatt med meg Didriksen på skitur. Men men, vi klarer å gå på beina med bæremeis eller akebrett også vi! Kanskje jeg får tid til litt scrapping også. I tillegg hadde det jo vært glimrende om bøkene mine hadde lyst til å dukke opp i postkassa om ikke så altfor lenge....

I mellomtiden får jeg kose meg med litt prøveretting og jobbforberedelser. Selv om det begrenser seg selv med en liten en som bare skal sitte på fanget.

Så nå synes jeg snørra og feberen kan bestille seg billetter med bussen hemmat. Her kan de hvertfall ikke tro de kan få lov til å bo!! Vi vil ut i snøen å kjøre akebrett!!!




søndag 13. februar 2011

hverdagen kaller....noen ganger skulle jeg ønske jeg ikke hørte....



Enda en helg er ved veis ende... Dette er i høy grad blitt en oppsummering-etter-helga-blogg føler jeg. Noe som i og for seg er litt synd... jeg har da andre og med spennende ting å skrive om. Eller har jeg ikke?

Spent på om de nye bøkene jeg har bestilt kommer i postkassa mi i morra. Har blitt litt lite tid til lesing i det siste, men nå er det snart vinterferie:) Håper det blir tid til å nyte late dager på fjellet i strålende vintervær. Lat blir man vel uansett ikke av å være mamma, men er jo lov å håpe :)

Denne helga har gått forferdelig fort. Fredag kom to av mine fettere på besøk. Lørdag var jeg oppe tidlig og bakte kake, før vi reiste i 80-årslag. Lørdag kveld blei filmkveld med tre fettere, og søndag var det fullt hus...bikkje, fettere, venninner, tanter og onkler. Og siden det er morsdag, blei helga avsluttet med middag hos mamma. Det var den helga... Igjen står alt som skulle vært i oppvaskmaskin, alt sengetøyet som må vaskes, alt tøyet med gulp og matflekker, all jobben som jeg tok med meg hjem og resten av sidene i boka jeg skulle lese ferdig på senga i helga... Allerede hører jeg hverdagen ROPE ut om travle ettermiddager, overtidsjobbing, haste-middager, vaskevegring og dårlig samvittighet for alt deg jeg skulle gjort I GÅR!

Kikker på kalenderen og ser at også neste helg er fullbooket, helga etter er full av ubekreftede planer, vinterferien en full av drømmer, og så kommer hverdagen byksende ut av intet, kun for en stakket stund, før tanker og drømmer om påske og sol i hytteveggen kommer snikende... Lever man virkelig fra ferie til ferie etter bare 6 uker på jobb etter et helt år hjemme? Det er da så mye man kan glede seg over på jobben... men hvor blir det av gleden? Hvor i alle dager finner man tid til å glede seg??

I morgen skal jeg gå på jobb og glede meg over at jeg fortsatt kan nyte følelsen av å ha noe å se fram til i 2 uker til :) Jeg skal glede meg over alle de kvisete ungdommene, og tenke på alt de skal få oppleve de neste årene av sine liv, jeg skal finne glede i at jeg ikke finner nøkkelen min der jeg pleier å legge den, fordi jeg nå har funnet et nytt og mye lurere sted å legge den...(Ehm..?)Jeg skal glede meg over de ørene jeg sparte på å ikke dusje fordi jeg er for trøtt til å stå opp tidsnok om morran, og jeg skal GLEDE meg til det dukker opp 3 (!!) nye, forhåpentligvis fantastiske bøker i postkassa mi.

Og nei, jeg skal IKKE LESE om Maria Amelie.... :)

Håper det blir en fantastisk uke, med gnistrende sol og gode leseopplevelser på sengekanten etter mørkets frembrudd:) ( Passer i grunn bra at mannen planlegger overtidsarbeid denne uka, når jeg tenker meg om.... )

søndag 30. januar 2011

a bedtime story....




Søndagen er snart over, det samme med helga. Vi sitter foran TV og ser Brødrene Løvehjerte med Vetle. Han er fengslet:) Kanskje vi kommer gjennom boka nå, etter han har fått se filmen :)
Didriksen har tatt seg en liten ettermiddagshvil.
Hele familien er relativt signe etter tur på bygda :) I dag har det lokale idrettslaget arrangert skirenn, og det var masse liv og mye folk på bygdahuset:)
Nå er Didriksen iført pysj og Vetle er på vei til mammaen sin. Og om ikke lenge kan freden nok en gang få senke seg over Solbakken og alle de som bor der :)
Håper Didriksen har tenkt å sove litt mer i natt enn han gjorde i går.....Hvis ikke blir jeg trøtt på jobb i morra, og det kan vi ikke ha noe av....

Har i det siste lurt litt på hvor mye en helg må inneholde før man kan si den er innholdsrik. Jeg føler hodet er fullt av alt og ingenting, men i bunn og grunn har vi ikke vært ute på så mye.
Ettårsdagen til Edvard i Vingrom ble feiret med kake og pakke på lørdag, før vi tok en lettvin middag på "den gyldne M", og tilbrakte resten av kvelden i sofaen med Supermann på TV og godis i skåla:) Disse små stundene er ikke all verden, men de betyr uendelig masse i en ellers hektisk hverdag... Ville ikke bytta dem ut for alt i verden <3

søndag 2. januar 2011

Nok en dag,....


Jula er vel overstått, og det nte året er i gang:-) Den siste dagen med ferie skal tilbringes på jorekstad sammen med gode venner. I morgen er det tilbake til hverdagen med jobb og alt som hører med. Fredrik skal være hjemme med Didrik i januar, og Didrik skal få prøve seg litt i barnehagen:-) Det blir spennende:-) Han begynner jo å bli stoor gutt nå... sitter sammen med oss og spiser og utrykker følelser:-) Han er litt mammagutt, så noen uker med pappan gjør nok godt :-)
I kveld skal jeg pakke sekken slik at jeg har noe å sette i hylla mi på jobben:-) og så skal jeg legge meg tidlig.. Det blir veldig rart å skulle tilbake til alle rutinene igjen, men kanskje litt godt også:-) Håper jeg kommer i gang igjen med litt trening også... :-)
GODT NYTT ÅR!