" Tante "May Britt har den flotte Bloggcandyen som skal trekkes den 10.juni :) Ta en titt!!!
På bloggen tar May Britt gjerne imot besøk. Stikk innom å se alle de FLOTTE kortene hun har laget :)
" Tante "May Britt har den flotte Bloggcandyen som skal trekkes den 10.juni :) Ta en titt!!!
På bloggen tar May Britt gjerne imot besøk. Stikk innom å se alle de FLOTTE kortene hun har laget :)

...og skjønne, milde mai er kommet. Didrik har planta små jordbærplanter på Solbakken, for så å nappe noen opp igjen :) Det er travle dager, og mye farting.
Konserter med Vingrom Sangkor, tentamensgjennomføring på jobben, invitasjoner i bursdager, konfirmasjoner, 17.mai, planlegging av sommerferie og bryllupsfest, i tillegg til alt det andre som enn vanligvis holder på med... Alle helgene i mai er fylt til randen, men i morra har vi fri :) Da skal plenen på Solbakken rakes ferdig :) Kanskje blir det også tid til litt "avslapning" med gutta. Den STØRSTE vannmelonen og grillmaten ligger klar i kjøleskapet, og vi satser på en PERFEKT søndag!
I går var Didrik 13 måneder. Som tida flyr... er jo liksom bare et par dager siden han var 1 år i mitt hode. I dag var han på besøk hos Bestemor, og de koser seg! Nå peker han på lampene og sier noe som kan ligne på LYS :) Han reiser seg opp på egenhånd, men bare når han har noe å holde i :) Og han kommer seg ut av senga si helt på egenhånd... så nå må vi ut å kjøpe ny seng. Synd å måtte sette bort den koselige skyvesenga til fordel for en stusselig sprinkelseng... Kunne jo like gjerne putta han i et bur... Men i dag fikk jeg nok en gang se nødvendigheten av ny seng da jeg kom inn på soverommet for å sjekke om Didriksen hadde sovnet like søtt som han pleier... Kosekua lå på gulvet ved enden av senga hans. Han hadde krabbet ut og opp i vår seng som står inntil hans. Helt over på motsatt side av senga, helt ute på kanten, oppå dyna til pappaen sin, lå veslegutten sammenkrøllet og snorka. Et lite klynk da han ble løftet tilbake i sin egen seng mens mamma nynner "so ro, lille mann...", et lettelsens sukk da han fikk kosekua opp i senga og tett inntil kinnet igjen...så sov han. Men om noen timer kommer han krypende opp i senga til mamma og pappa igjen :) Med et smil om munnen og kosekua under armen...håret til alle kanter og litt tung bleie. Morgenstund har gull i munn :)
Men siden pappaen er ute på tokt i natt, så får mammaen se å komme seg i seng. Greit at en av oss har nok energi til å åpne et øye litt på gløtt når minsten vil ut på nye eventyr i morra. Så får man bare krysse fingrene for at gårdsplassen ikke inneholder mer skrapmetall enn den gjorde før Fredrik reiste...Tenker at jeg er ikke såå gira på gamle campingvognrester fra før jeg ble født, uansett hvor fin henger det kan bli av det... Men når min mann føler han trenger noe å henge fingra i, er det desverre lite som hindrer han i å gjøre noe med det. HÆNDIMÆNN MIN <3 Hadde jo et lite håp i kveld igjen, om at de skulle ringe meg fra Hamar, slik at vi kunne kjøpt en ordentlig henger... Men det var ikke min tur i kveld heller... Det er feiret med en boks Kremtopper og et glass med halvlunken Tab X-tra.
I morgen skal frigjøringsdagen nytes til siste sekund. Kvelden har listet seg lenge nå, og himmelen har forlengst tatt stjerner på...

Her for litt siden følte jeg behov for å røre meg litt igjen... Mannet meg opp og reiste på Elixa for å delta på en dansetime med fengende musikk og dyktige instruktører. I det jeg kommer opp trappa blir det klart for meg hvorfor jeg er der...Men bare i et sekund, før det svartnet litt...... En stor plakat på døra, med bilde av en bitte liten bikini!! Hadde jeg mest lyst til å snu? JA!! Jeg gikk inn, kjeftet litt på instruktørene, gikk på dansetime og hatet hele greia! Og får å gni det inn, er jo halve salen dekket med SPEIL!!
Slike påminnelser får man daglig, og vi lever i en syk syk verden!! Hvor ofte dukker det ikke opp en reklame hvor hensikten er å få deg til å betale i dyre dommer for å få en kropp som er en fotomodell verdig? Hvor ofte blir man ikke stoppet på vei gjennom byen med en is i hånda for å bli spurt om man trener? Og hvor ofte må man ikke innfinne seg i at man er gått OPP en størrelse siden sist man handlet klær?
Jeg er ikke den siste til å innrømme at jeg har litt å jobbe med etter å ha fått Didrik, men bittesmå bikinier som møter meg i døra på Elixia hjelper virkelig ikke! De virker demotiverende, på samme måte som en badevekt som viser samme tall hver dag, hver uke, hver måned.... På samme måte som de fine jeansene som ligger innerst i skapet og som jeg sikkert ALDRI kommer inn i igjen! På samme måte som alle de smekre damene som blir fremhevet på TV...
Jeg føler meg ikke overvektig, men en BMI-kalkulator slo raskt fast at akkurat det var et faktum. Jeg føler meg ikke spesielt stor, men en handletur i en eller annen motebutikkk bekrefter at det er jeg, etter en tur i prøverommet. Når den største størrelsen de har ikke passer lenger, så skal man være sterk for ikke å begynne å grine der og da...
Og da hjelper det ikke at noen har kjøpt sjokoladepudding til dessert... for på sånne dager trenger man litt trøst! Og så var det i gang igjen......
Nå har jeg bestemt meg for å finne en måte å bryte denne onde sirkelen på! Jeg veit ikke hvordan, men det må være noe som gir meg motivasjon, inspirasjon og ikke minst vilje til å gjennomføre!! Det må være morsomt, effektivt og ta minimalt med tid. Jeg begynner leitinga i morra!! I kveld koser jeg meg med rester etter at vi hadde påskeharen på besøk...
Jeg skulle gjerne tatt i bruk drastiske metoder, men jeg veit at det blir ikke varig! Middagsglass for barn er ikke noe for meg! Dessuten tror jeg ikke Didrik er villig til å dele med mamma :) Treningsstudio gjør vondt værre, og så var det det med den der tida som ikke strekker til da... Og den strekker hvertfall ikke til når det er ting man gruer seg litt for å starte på...
Aktivitetsnivået må OPP, og sukkerinntaket NED! Samtidig må det passe med mamma- og familietilværelsen! Jeg ser jeg har en jobb å gjøre med meg selv, og jeg kjenner at jeg nok en gang kommer til å bukke under for presset. Det er ikke takket være bikinien på Elixia, for den hisser meg opp, og jeg tenker.... JEG SPISER EN SJOKOLADE BARE PÅ F...!! Akkurat som Elixia bryr seg om det??
I morra skal jeg kjøpe nye joggesko!! IGJEN!!
Måtte bikinisesongen utebli, regnet hølje ned, og sjokoladefabrikkene BRENNE!!
Kvelden lister seg på tå
Over kløverengen.
Himlen har tatt stjerner på.
Alle barn skal sove nå,
sove søtt i sengen.
Melk og brød fra krus og fat
er så gode venner
med en liten trett krabat
som skal spise aftensmat
med små melketenner.
Og to røde lette sko
setter vi på matten.
Er så slitne begge to.
Men nå skal de stå i ro
hele hele natten.
Natten kommer svart og stor.
Alle ting blir borte.
Seil i mørke, lille jord,
med en liten gutt om bord,
i sin lille skjorte!
Inger Hagerup
I dag ville Didrik legge seg tidlig, over en time før han pleier. Han styrer med ny tyggeredskap og det er nok ikke godt for en liten pjokk! I tillegg er han jo ute store deler av dagen nå når det er såå fint vær :) Både i barnehagen og hjemme. Og det blir man jo kanskje litt trøtt av :) Han ser ut til å trives hvertfall :) Friske kinn og glød i huden.
Didriksen er blitt en aktiv liten pjokk. Begynner å få sterk vilje, og blir sint når han ikke får det som han vil. Heldigvis er han ikke langsint :)
Nå er han i seng, og mor kan endelig sette seg ned og puste litt....kanskje jeg også får med meg noen høydepunkter fra prinse-bryllupet i England:) Hehe... tipper det var litt mer klasse over dette bryllupet, enn det vi hadde i fjor sommer :)
Denne fredagskvelden skal i alle fall NYYYTES!! Helgene fram mot sommerferien ser rimelig fullpakkede ut!! Så da er det vel bare å nyte freden og roen mens man kan :) Spent på hvordan denne våren skal bli... Hittil har den vært perfekt, med tanke på været hvertfall :) Grillen er brukt flere ganger, og vi har fått fin farge i ansiktene våre. Måtte det fortsette sånn helt til august! Denne helga skal vi hvertfall ta det med ro, reise til byen og spise is, rette stiler, rake i hagen og bare kose oss sammen med Didriksen vår!
Det eneste minuset i tilværelsen er at bikkja har løpetid. Skulle nesten ønske det innebar løping, og ikke en sånn merkelig hund som vi har i hus nå... Merkelig hvor annerledes disse damene blir når de har "uka".
Nå er det snart klart for TV-kveld på Solbakken, og siden Didrik er i seng, kan kvelden bare komme .....
God helg!
I dag har Didrik og jeg tatt turen ned på Vignes, til bestemors hus. Her skulle hagen stelles og vaffler serveres :) Perfekt tidsfordriv for oss på en fridag :)
Vi ble tildelt hageredskap, og så var det bare å sette i gang med raking og rydding. Didrik benyttet tiden til å ta seg en lur i skyggen :) Små hauger med fjorårets grønne blader, ble møysommelig samlet sammen rundt om kring på gårdsplassen. Det er hyggelig å gjøre hagearbeid med selskap, men jeg innser jo at min egen hage ikke kan være som den er så altfor lenge...
Etter en lang hvil og vaffler med LITT sukker på, fikk Didrik være med bestemor å plante stemorsblomster. De var litt skumle i starten, men allikevel ganske interessante...så mange fine farger. Å leike i jord og møkk er vel noe alle unger liker, og Didrik er ikke noe unntak :)
Ei knekt rive, ei gammal plasttrillebår, blomsteremballasje og litt jord, hvem kan vel ønske seg mer ??
En virkelig trivelig dag i bestemors hage:)

Tusen takk for at dere tar dere tid til en tur innom på "Solbakken" :) Og takk for alle tilbakemeldinger og gode ord :)
Jeg ser jo at det er noen som er innom her, og er strålende fornøyd med at bloggen er åpnet over 1900 ganger. Det er over all forventning i grunn! :)
Vil oppfordre dere som er innom til å legge igjen et lite spor etter seg :) Det er så hyggelig !!
Min lille blogg kan kanskje sammenlignes med en liten forglemmegei i en verden med store fargerike blomster og altfor mye ugress? Jeg håper alle dere som leser bloggen min, også tar seg tid til å se de bittesmå blomstene og glede seg over deres skjønnhet før dere finner fra gressklipperen denne sommeren :)
Nok en gang :) Tusen takk !!