fredag 26. november 2010

Brrrrrrrrr!

Kulda har kommet til Saksumdalen! Men det er nydelig!!
Published with Blogger-droid v1.6.5

torsdag 4. november 2010

Så kom snøen.....


...og den smelta igjen...
Vi skriver November, og høsten er blitt en vanesak. Didriksen er veldig snart 7 månder, og har blitt litt mer enn en liten baby. Akkurat nå sitter han i stolen sin og ser på nyheter mens han spiser mammas hjemmebakte brød, og roper " NE, NA, NE, NÆ!!DÆH, DÆH, DÆH!!" Verdens blideste lille gutt!
Etter jul skal han i barnehagen... Vi gru-gleder oss til det:) Regner med det går kjempefint:) Like fint som alt annet...

onsdag 18. august 2010

Rekker ikke.....!!!!!!!!!!

Å!!!!!!!!!! Tida flyr!! Kjenner jeg blir litt stressa ved tanken. Didrik er allerede blitt 4 måneder!!!! Det er helt sykt! Virker som han kom til i går... men neida....4 måneder har det gått!
Ikke har jeg oppdatert blogg, ikke har jeg fått orden på huset, ikke har jeg fått ryddet romet til Didrik, ikke er rommet til Vetle klart... Jeg tror jeg blir GAAAAAAAAAL!!
Greit det har vært sommer og ferie....vi kan skylde på at vi har vært utendørs så mye som mulig...det er jo sant, men burde vel hatt tid til litt annet også??
Dåpen er unnagjort...i samme slengen giftet vi oss:) Var ENDEL moro å overraske familien med giftemål i dåpen:)
Nå mangler bare bryllupsfesten....meeen den tror jeg vi utsetter til neste sommer..
Lurer på hva jeg skal lure Fredrik med når han blir 30 nå i høst...Han gjennomskuer meg sååååå lett! Kanskje er det jeg som er lett gjennomskubar??

Har skjedd mye nå i sommer/høst... Vi har fått skolegutt og greier! :)Tida flyyyyyr!!!
Vi har fått døpt lille gullet.
Jeg har skiftet navn etter at vi gifta oss...sliter med å venne meg til det!! Er sååååå vanskelig når man skal presentere seg på tlf!!
Vi har vært på ferie på hytta i Sande:)
Didrik har vær snørrete, blirr bra igjen, og er nå snørrete igjen!! :) Men litt snørr tåler vi:)
Livet på Solbakken går sin gang, og vi trives:)
Vi er fortsatt ikke kommet helt i orden, men det kommer seg!! Bare vi får bort rotet og får opp litt bilder og gardiner, så ser det snart ut som det bor noen her:)

Har hentet ned alt av gardiner og sengetøy og håndklær som lå på hytta, og skal vaske...og jeg skal prøve meg på eplemos :) GLEDER MEG!!
Har handla inn sukker og JAM og skal til bestefar og hente syltetøyglass, og så skal jeg plukke epler hos ei på jobben:)

Videre skal vi gjøre ferdig nede! Må få tak i noe anna maling, som vi ikke maler oss i hjel med...:) Vetle er nok ganske klar for å få rommet sitt snart:) Og dermed blir det enda mer plass i kjelleren til å systematisere og kanskje kaste litt:) Biblioteket/gjesterommet er bobart sånn som det står nå, men mangler både bøker og hyller:) Spørs om ikke det må bli en ikea-tur snart:)
Dessuten må vi snart få henta litt ved så vi har å fyre med til vinteren:) er ikke lenge til behovet melder seg kjenner jeg....

Rommet til Didrik burde også ryddes og gjøres i stand...Nå som han sover hele natta, er det ikke så lenge til han kan bo der:) Selv om det er veldig kos å ha han inne hos oss:)
Burde også få ryddet i alle klærne til gutta, er mye som er for lite til begge to:)

Men nå er det middagstid... Får dukke ned i fryseren og se om jeg finner noe spennende:)

søndag 30. mai 2010

Den første tida hjemme...

Dagene flyr avgårde!! Jeg har fått verdens herligste, skjønneste og ikke minst snilleste lille gutt. Didrik tulla litt med puppen i starten, og ammingen krevde litt ekstra utstyr og tålmodighet, men nå er det ikke lenger noe stress for noen av oss :)
Det er nå gått snart åtte uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Det er deilig å være hjemme! Og det begynner nå endelig å bli litt orden på huset også... Hvertfall litt!
Didrik sover og spiser og legger på seg! Han koser seg masse når han er våken, og nå har endelig smilet også kommet! Det finnes ingen bedre følelse enn når den lille gutten ligger foran meg og smiler verdens skjønneste smil! Mammahjertet danser av glede hver gang, og jeg skulle ønske vi kunne sitte klar med kamera hele tida!
6-ukerskontroll er unnagjort, og gutten fikk bare skryt:)
Når vi er ute på farten er Didrik veldig fornøyd både når han får ligge i vogna, og når han får sitte i sjal på magen min:) I bilstolen blir han fort sliten og får vondt i magen sin....særlig når bilen ikke går fort nok. (kan hende denne også blir litt lik pappaen sin på det området??)
Jeg var litt spent på hvordan det ville gå med baby og litt vilter hund, men Roxy har roa seg betraktelig siden lillebror kom i hus, og vi har ingen problem med noen av dem:)
Roxy er skikkelig storesøster, som passer på og sier fra om lillebror ikke har det noe bra.
Juni står for dør, og sommeren venter på å komme luskende fram fra vinterdvalen! Vi gleder oss, og håper på varmt vær og mange fine dager sånn at vi kan være masse ute!!

tirsdag 11. mai 2010

Som tida flyyyr!!





jeg fikk sjokk da jeg så når jeg hadde skrevet siste innlegg i denne bloggen!! Det er jo over en måned siden!!!
I mellomtida har det selvsagt skjedd en hel del, og mye av grunnen til at det er blitt dårlig med innlegg er jo at vi ikke har hatt internett i det nye huset:)
Vi har fått flyttet og lille Didrik er kommet for å være en del av den lille familien vår:)
Nøklene til huset fikk vi heldigvis litt tidligere enn avtalt, og den kvelden vi endelig kunne sette oss i sofaen og puste lettet ut over at det aller meste var på plass, så kom riene. De skulle jo ikke komme, egentlig.... Og siden jeg skulle ha keisersnitt fant jeg ut det var best å ringe sykehuset. Halv sju på morgenen den 6.april var vi på vei til sykehuset. Veien ned til byen er litt humpete, og noen av dem skulle jeg få kjenne rimelig godt denne gangen:)
Vel framme på sykehuset blei vi sendt rett inn på en fødestue, hvor jeg blei lagt på ei seng, og de skulle registrere rier og babyens hjertelyd.
Jeg var hoven overalt og hadde litt høyt blodtrykk, men ikke værre enn at de lot det gå:)
Inn til legen for diverse undersøkelser, og så var det hele opp til han.
En jordmor kom inn og forberedte oss på at vi antakeligvis fikk reise hjem igjen, siden det var så travelt der den dagen. I samme øyeblikk som hun hadde sagt det, kom legen og sa han hadde bestilt keisersnitt. Det var ikke noe poeng i å vente med dette... HÆ???!!!!!!! Nå?? Jada? Opp i senga igjen, og så skulle jeg klargjøres for operasjon. Jeg skalv på hele kroppen. Dette var jeg slett ikke forberedt på!!
Snart blei jeg henta, og trilla ned på operasjonssalen... bedøvelsen blei satt og så var det hele i gang. Vi skulle få møte den lille gutten i magen!! Jeg skalv fortsatt!! Lurte på hvordan han så ut, om han ville skrike, om han hadde hår....utrolig hvor mange tanker man rekker å tenke mens man ligger der å venter.
Fredrik fikk komme inn å sitte sammen med meg:) Og nesten i samme øyeblikk hører vi et splash!! Det er like før han er her!! Jeg gråter!!!
Kjenner det romsteres litt i magen, og så kommer det en liten lyd!! For en herlig liten lyd!! Jeg skjelver og gråter!!!Får såvidt et lite glimt av ham før de tar den lille gutten min med seg ut. Fredrik blir med... og jeg skal sys og vente på at beina skal virke igjen:)

Tilbake på barselavd. hadde jeg fått enerom uti gangen utenfor selve avdelingen:) Litt utpå kvelden var jeg klar for å komme meg ut av senga og inn i dusjen.
Jeg ville helst kvitte meg med kateter og venfloner og alt på en gang, men måtte vente til dagen etter... Fikk ha lille gullet mitt, som mens jeg lå på oppvåkningen hadde fått tildelt navnet Didrik, hos meg hele tida:) Vi kosa oss masse!!! Fredrik var hos oss, og så fikk den nybakte storebroren komme på et lite besøk:) Han var veldig stolt!!
Selv med litt vondt i magen etter operasjonen kunne jeg virkelig si at de siste nesten ni måndene med vondter og vansker virkelig var verdt det!!!

mandag 22. mars 2010

Ingen vei tilbake....

Da har vi snakka med banken og skrevet under kontrakt på huset vårt!! Nå er det ingen vei tilbake:)
Vi overtar 5.april, og skal derfor bruke påskeferien på å pakke og sortere alt rotet vårt:) GLEDER MEG!!
Snart bor vi i huset vårt og skal nyte livet som familie med lille gutten vår, og Vetle! Det virker egentlig såååå fjernt og rart, men samtidig skal det bli veeeldig godt når alt er unnagjort!
Og så deilig det blir når sommeren kommer og vi kan grille og kose oss på verandaen!! og høre HØY musikk uten at naboen kikker rart på oss! Og ikke minst gå laange turer med vogna:)
håper jeg får igjen noen kroner på skatten, for jeg har veeeeldig lyst på en ny vogn, men er vel andre utgifter som må komme først nå!!
Greit å sette litt til side hvis det skulle vise seg at man går i pluss:)
Skal legge ut bilen min for salg, og så håper vi Audien blir solgt i løpet av kort tid:)
Ellers går dagene som vanlig:) Begynner å bli veldig hoven og sår i beina, så får ikke gjort så mye...men har begynt å pakke litt:)
Blir vel mere pakking i helga som kommer:) Og litt sortering av ting vi kan kaste! Vi trenger jo ikke ha med ALT brasket:)
Begynner å få litt kraftigere kynnere, og kan våkne om natta av at det er vondt... har en stygg følelse av at mini ikke har lagt seg med hodet ned, men håper det kommer en ultralydinnkalling om ikke så lenge slik at det blir sjekket!
Begynner hvertfall å bli trangt inni der!!
Ettersom dagene går merker jeg at jeg begynner å glede meg til alt dette er over... Begynner jo å bli litt slitsomt med den store magen og de hovne beina:) men er bare litt over 4 uker igjen:)

B

onsdag 17. mars 2010

Hurra!! hurra!! Og som det kløøøør!!!!

Da er jeg vel inne i uke 35 av svangerskapet...jeg er altså blitt høygravid som det så fint heter:) I tillegg har jeg blitt huseier:) så nå begynner jeg virkelig å få mark i rompa!! I morra begynner jeg å pakke:)
Vi skal i kontraktsmøte i banken til mandag, og så overtar vi huset den 5.april!! Da er det bare litt over to uker til termin! hu hei hvor det går!! Håper det går hvertfall!! Skal hvertfall gjøre mitt for at alt av ting er pakket og klart, slik at uansett hva som skjer, så blir det flytting:) Nå er jeg lei av dette stedet...og av all møkka som hoper seg opp, og som vi ikke gidder gjøre noe med fordi vi skal flytte.. Lyst til å bare spyle hele huset og bli ferdig!

I går var jeg på kontroll hos legen for å sjekke at alt er bra:) Og det var det!! Veldig godt at alt er i orden nå i innspurten! I dag var jeg i byen på lunsj med ei venninne, og så dro vi på omvisning på fødeavd. på sykehuset... Ikke veldig spennende, men greit å ha vært der:)
Nå er det to uker til neste kontroll, og forhåpentligvis ny time for ultralyd... legen kunne ikke med sikkerhet si at "Totten" ligger med hodet ned, så han ville ha meg inn på ultralyd for å sjekke:) Jeg håper han ligger som han skal, da setefødsel ikke er noe jeg har veldig lyst på, og heller ikke lyst til å gå å tenke på oppi alt annet:)
5 uker igjen... Og nå sitter jeg på sofaen og kløøør!! Beina mine klør som besatt etter dagens bytur! Skulle ønske jeg ikke fikk så masse vann i kroppen nå på slutten... men sånn kan det gå! Får bare ta det med ro i mellom slagene, og pakke litt av gangen:) Gleder meg til alt er pakket og klart!!