mandag 18. juni 2012

Kveldstur for deg og meg

Torsdag fant jeg og Didriksen fram turskoa og bæremeisen, og satte kurs for en plass jeg ikke har vært på siden ungdomsskoleåra (og det begynner jo jammen å bli ei stund sia)..
En virkelig perle, og en godt bevart "hemmelighet" blandt lokalbefolkningen i Lillehammer.
 Sundgaarden, rein idyll ved Gudbrandsdalslågens bredd.

Stedet har en historie, og det bærer det preg av :) I de seinere åra har en av ungdomsskolene i Lillehammer fått leie stedet, slik at det er blitt pusset opp og gjort i stand til bruk som "skolehage".  Og derfor har jeg fått kjennskap til stedet. Jeg har hatt mange timer med luking, planting, rydding og vasking i Sundgaarden. Det var her vi fikk lære om lågåsildfiske, og det var her vi fikk koke neslesuppe på den gamle komfyren. Vi var der før jul, og da ble det kokt grøt, og minnene er uendelige!
Det var moro å finne igjen stien under brua, og gå langs jordekanten inn i hagen på dette flotte stedet igjen. Litt forandret var det nok blitt siden sist jeg var der, men ikke mer enn at det var moro å være tilbake.
Didriksen storkosa seg med ei vannkanne og alle blomstene. Han LØP opp og ned på stien mellom huset og låven, og hadde hele tiden noe han skulle vise fram. Her er det maur på en stein som fanger oppmerksomheten :)

Heretter blir det nok flere "kveldsmatturer" til Sundgaarden om sommeren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar