lørdag 25. desember 2010

Tida går så fort!

Ditt livs første julaften, min første julaften som mor, vår første julaften som familie... For meg kan ikke noe måle seg med den dagen du kom til verden! Du var så liten!!
Nå vil du spise selv, du prøver å komme deg rundt på egenhånd, du har vilje og følelser i fleng...Snart skal du i barnehagen! Det er rart å tenke på hvor hjelpeløs og liten du var!
Jeg elsker å se deg vokse og bli en liten gutt!

onsdag 15. desember 2010

Badenymfe søker vann!

Endelig er arbeidet med å få tilbake vann på Solbakken igang! I mens bader vi hos venner og familie... Tungvindt, men godt!


fredag 3. desember 2010

Adventstid uten vann!!

Da har Desember kommet i gang, og vi er uten vann!!
Brønnen er tørrlagt, og oppvasken hoper seg opp! Den siste uka har det vært rundt 15 minusgrader, og for snart en uke siden blei vannet plutselig borte!! Wæææææææææ!! skikkelig tungvint å være uten vann! En tenker liksom ikke over hvor mye vann en egentlig bruker sånn i det daglige før en har vært uten en stund.
Men nå, når jeg ser hvordan klesvasken snart tyter ut gjennom døra på vaskerommet, oppvasken hoper seg opp på kjøkkenbenken, alt føles seigt og møkkete, man kan ikke gå i dusjen hvis en føler seg kald eller møkkete, man får ikke trekt ned på do.... Man får ikke pusset tenner i rennenede vann... Og alt man trenger vann til sånn ellers, er tungvindt fordi det må hentes i bøtter og kanner fra venner og kjente... men men. Får jo litt hyttefeeling nå før jul da!
Jeg håper kommunen tar på seg skylda, og kommer her å fikser for oss:) De har jo holde på å sprenge og styre, og det kan jo være at de har gravd over en vannåre eller noe...
Men det får vi ikke svar på før om noen dager...
forsikringsselskapet var hvertfall ikke så veldig villig til å hjelpe oss.... de skal bare krangle og bortforklare og finne løsninger for å slippe å betale....
Skulle jo tro de måtte betale av lønna si de som sitter der og tar tlf!

blir nok ikke mye til julefeiring her hvis vi ikke får noe vann snart...

fredag 26. november 2010

Brrrrrrrrr!

Kulda har kommet til Saksumdalen! Men det er nydelig!!
Published with Blogger-droid v1.6.5

torsdag 4. november 2010

Så kom snøen.....


...og den smelta igjen...
Vi skriver November, og høsten er blitt en vanesak. Didriksen er veldig snart 7 månder, og har blitt litt mer enn en liten baby. Akkurat nå sitter han i stolen sin og ser på nyheter mens han spiser mammas hjemmebakte brød, og roper " NE, NA, NE, NÆ!!DÆH, DÆH, DÆH!!" Verdens blideste lille gutt!
Etter jul skal han i barnehagen... Vi gru-gleder oss til det:) Regner med det går kjempefint:) Like fint som alt annet...

onsdag 18. august 2010

Rekker ikke.....!!!!!!!!!!

Å!!!!!!!!!! Tida flyr!! Kjenner jeg blir litt stressa ved tanken. Didrik er allerede blitt 4 måneder!!!! Det er helt sykt! Virker som han kom til i går... men neida....4 måneder har det gått!
Ikke har jeg oppdatert blogg, ikke har jeg fått orden på huset, ikke har jeg fått ryddet romet til Didrik, ikke er rommet til Vetle klart... Jeg tror jeg blir GAAAAAAAAAL!!
Greit det har vært sommer og ferie....vi kan skylde på at vi har vært utendørs så mye som mulig...det er jo sant, men burde vel hatt tid til litt annet også??
Dåpen er unnagjort...i samme slengen giftet vi oss:) Var ENDEL moro å overraske familien med giftemål i dåpen:)
Nå mangler bare bryllupsfesten....meeen den tror jeg vi utsetter til neste sommer..
Lurer på hva jeg skal lure Fredrik med når han blir 30 nå i høst...Han gjennomskuer meg sååååå lett! Kanskje er det jeg som er lett gjennomskubar??

Har skjedd mye nå i sommer/høst... Vi har fått skolegutt og greier! :)Tida flyyyyyr!!!
Vi har fått døpt lille gullet.
Jeg har skiftet navn etter at vi gifta oss...sliter med å venne meg til det!! Er sååååå vanskelig når man skal presentere seg på tlf!!
Vi har vært på ferie på hytta i Sande:)
Didrik har vær snørrete, blirr bra igjen, og er nå snørrete igjen!! :) Men litt snørr tåler vi:)
Livet på Solbakken går sin gang, og vi trives:)
Vi er fortsatt ikke kommet helt i orden, men det kommer seg!! Bare vi får bort rotet og får opp litt bilder og gardiner, så ser det snart ut som det bor noen her:)

Har hentet ned alt av gardiner og sengetøy og håndklær som lå på hytta, og skal vaske...og jeg skal prøve meg på eplemos :) GLEDER MEG!!
Har handla inn sukker og JAM og skal til bestefar og hente syltetøyglass, og så skal jeg plukke epler hos ei på jobben:)

Videre skal vi gjøre ferdig nede! Må få tak i noe anna maling, som vi ikke maler oss i hjel med...:) Vetle er nok ganske klar for å få rommet sitt snart:) Og dermed blir det enda mer plass i kjelleren til å systematisere og kanskje kaste litt:) Biblioteket/gjesterommet er bobart sånn som det står nå, men mangler både bøker og hyller:) Spørs om ikke det må bli en ikea-tur snart:)
Dessuten må vi snart få henta litt ved så vi har å fyre med til vinteren:) er ikke lenge til behovet melder seg kjenner jeg....

Rommet til Didrik burde også ryddes og gjøres i stand...Nå som han sover hele natta, er det ikke så lenge til han kan bo der:) Selv om det er veldig kos å ha han inne hos oss:)
Burde også få ryddet i alle klærne til gutta, er mye som er for lite til begge to:)

Men nå er det middagstid... Får dukke ned i fryseren og se om jeg finner noe spennende:)

søndag 30. mai 2010

Den første tida hjemme...

Dagene flyr avgårde!! Jeg har fått verdens herligste, skjønneste og ikke minst snilleste lille gutt. Didrik tulla litt med puppen i starten, og ammingen krevde litt ekstra utstyr og tålmodighet, men nå er det ikke lenger noe stress for noen av oss :)
Det er nå gått snart åtte uker siden vi kom hjem fra sykehuset. Det er deilig å være hjemme! Og det begynner nå endelig å bli litt orden på huset også... Hvertfall litt!
Didrik sover og spiser og legger på seg! Han koser seg masse når han er våken, og nå har endelig smilet også kommet! Det finnes ingen bedre følelse enn når den lille gutten ligger foran meg og smiler verdens skjønneste smil! Mammahjertet danser av glede hver gang, og jeg skulle ønske vi kunne sitte klar med kamera hele tida!
6-ukerskontroll er unnagjort, og gutten fikk bare skryt:)
Når vi er ute på farten er Didrik veldig fornøyd både når han får ligge i vogna, og når han får sitte i sjal på magen min:) I bilstolen blir han fort sliten og får vondt i magen sin....særlig når bilen ikke går fort nok. (kan hende denne også blir litt lik pappaen sin på det området??)
Jeg var litt spent på hvordan det ville gå med baby og litt vilter hund, men Roxy har roa seg betraktelig siden lillebror kom i hus, og vi har ingen problem med noen av dem:)
Roxy er skikkelig storesøster, som passer på og sier fra om lillebror ikke har det noe bra.
Juni står for dør, og sommeren venter på å komme luskende fram fra vinterdvalen! Vi gleder oss, og håper på varmt vær og mange fine dager sånn at vi kan være masse ute!!