Hvor skal man begynne??
Denne våren/tidlig sommeren har vært særdeles innholdsrik! Faktisk så innholdsrik at det er vanskelig å forestille seg hvor man skal begynne.
Det har vært hektisk, til tider utrolig stressende (på grensa til utmattende), men ikke minst verdt det!
Det har vært bryllup, streik, jentetur til Stockholm og festligheter både blant venner og kollegaer :)
Det har vært regn, snø og innimellom bygene, tildels lettskyet med innslag av pent vær....
Det har vært moro! Det har vært LIVET!
Så, nok om det :)
Denne uka legger jeg inn siste gir før sommerferien skal få komme å kidnappe meg i noen uker :) Jeg kjenner det stresser meg at sommerferien allerde står på trappene. Det er jeg IKKE KLAR FOR!
Jeg har så mye jeg skulle gjort, og så mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort.
Og denne sommeren har jeg INGEN PLANER! Det stresser meg kanskje mest av alt... Prøver å se på litt turer, men når skal det passe?
Tipper sommerens utskeielse blir investering i en GEDIGEN hengekøye på verandaen, og så tilbringer jeg ferien der! Helst dag og natt... til musikken av "vindspillet" som jeg fikk av mamma i Stockholm. Kommer aldri til å glemme den søte søte mannen i China-butikken. Tålmodig åpnet han den ene esken etter den andre for å finne DET vindspillet... For jeg skulle ikke ha de andre, jeg skulle ha det med skilpadde på! Og som den bortskjemte drittungen jeg følte meg som da han nådde fra til den siste esken....skjønte jeg at betydningen av skilpadda på pengene ("Långt liv, långt liv i rikdom", sa China-butikkmannen) var innen rekkevidde. Søte, lille mannen!
Nå henger det fine vindspillet på verandaen her på Solbakken. Måtte flytte på det litt i dag, slik at vinden fikk tak :) Det spiller så fint!
I Stockholm fant jeg også verdens deiligste haremsbukser i lin på Olars Ulla. En liten hyggelig butikk i Gamla stan. I første omgang så kanskje ikke butikken ut som den var for meg, men mamma hadde sett navnet i et blad og skulle innom for en liten titt. Det første jeg drar ut av hylla: en grå haremsbukse med knapper på... Og i det en av de søte damene som jobbet der dukket opp i en stripete en, visste jeg at jeg hadde kommet til himmelen! I frykt for å bli en såkalt moteblogger, holder jeg meg for god til å legge ut diverse bilder. Det jeg kan si, er at jeg er fullstendig overbevist om at de kommer til å passe perfekt til hengekøyetilværelsen min <3
Stockholm hadde selvfølgelig mye annet å by på, kunne sikkert kjøpt halve byen om jeg hadde mulighet :) Mange trivelige små butikker i Gamla stan, båtsightseeing, museer, gallerier, slott, tivoli....OSV
Må si jeg er imponert over småsøstrenes tålmodighet og vilje til å bruke beina som fremkomstmiddel :) Det er ikke ofte man får mulighet til et sånt avbrekk fra hverdagen, så at mamma kunne finne på å gi meg en tur i bursdagsgave, det er jeg veldig takknemlig for!
Mamma har også blogget om turen: Prinsessene fra Svinestien :)
Så får man vel avslutte med å si at man håper sommeren dukker opp snart.... slik at det kan bli flere turer :)
TUDELS!
mandag 18. juni 2012
mandag 26. mars 2012
En ny vår...?

Jeg fant, jeg fant.... Eller, fant igjen.
Tingenes tilstand er nesten som før, kanskje litt mer kaotiske, men nesten ikke nevneverdig. Didriksen blir snart to år.....TO ÅR! Skal hilse og si tida flyr i godt selskap.
For godt selskap er han hvertfall! Han har humor og sjarm, han er snill og varm, og han er rett og slett like fantastisk som jeg ønsket han skulle bli :) Krysser fingra for at han fortsetter slik!
Han bobler over av nye ord (står kanskje i fare for å bli skravlet høl i hue på av noen andre enn meg selv?), viser at han vil være litt selvstendig, men også at han setter pris på de rundt seg. Blaute kyss og laaange gode klemmer er hverdagskost vårsola i på Solbakken :) Øyeblikkene man ikke får nok av... Og jeg gjør alt jeg kan for å få dem med meg.
Jeg glemmer å skrive dem ned, jeg glemmer å ta bilder....Jeg glemmer til og med husarbeidet (ooops!), men å glede meg over livet sammen med barna mine glemmer jeg IKKE!
Jeg leste denne, og tenkte at dette er virkelig noe en bør tenke over...
Man veit jo ikke hva som skjer... I morra, til sommern, neste år, om femten år... Og prisen på lykke er jo ikke så høy? Ikke så vidt jeg veit i alle fall.
Så jeg gir meg selv en ny sjanse. Koser meg med skribleriene mine, og tenker at denne lille stunden skal jeg jammen unne meg. Jeg unner meg noen få minutter med refleksjon før jeg tar kvelden. Hvertfall i kveld...
Våren er kommet til Solbakken. Didriksens jordbærplanter han små grønne skudd, sola varmer og gårdsplassen er gjørmete og fin. Et eldorado for en toåring i gummistøvler!
Så skulle våren også komme til meg. Den lille dråpen av taterblod som måtte finnes i min kropp bruser...og det frister med små og store reiser. Man blir mer effektiv i alt man gjør, og i dag fikk jeg også tid til et lite innelggg her...
Andrine
lørdag 10. desember 2011
Førjulskos på Solbakken
Da var jammen Desember kommet ramlende inn over dørstokken på Solbakken.
Tida flyr, og mor får det for travlet for blogging når Didriksen også begynner å fly, hoppe, klatre, løpe, kokke, spille og alt det han måtte finne på. Utviklinga går i et rasende tempo, men selvsagt ikke unormalt sammenlignet med andre barn :)
Desember har heldigvis mye å by på som det er verdt å ta seg tid til.
Baking, rydding, pynting og familiekos. Og i dag, når Solbakken viser seg fra sin beste side med solskinn og gnistrende snø, er det hyggelig å invitere familie og venner på litt førjulskos. Pepperkakebaking stod på planen i dag, og det fikk bli ungenes oppgave:)
Litt usikker på om mesteparten av deigen gikk til kake eller mage, men det tok ikke lang tid før den gode lukta av nystekte pepperkaker fylte kjøkkenet. Litt gløgg til de voksne,en bolle med mandariner og praten om løst og fast laget en hyggelig atmosfære for de små bakermesterene.
En stor grautkjel ble satt på varmen, og middagen ble tilberedt :) Til og med nissen på låven måtte få en porsjon... Selv om det ble litt skummelt og liste seg ut igjen.
Det er ikke ofte en tar seg tid til å bruke en hel dag på disse enkle tingene, men når man først gjør det, så får man da også se at hvert sekund teller. Og man sitter igjen med en følelse av at livet er meningsfyllt og fullt av ØYEBLIKK!
Og med yndlingsmusikken på øret,tente lys i huset og ro i sjelen, velger jeg å legge vekk lap-top og sosiale medier til fordel for et evigvarende strikkeprosjekt.....
fredag 30. september 2011
Drømmen om høstferie blandt hverdagens forsømte gjøremål...
Det blir ikke mye tid til blogging og dagdrømming...for nå har Didriksen tatt beina fatt. Han går og går....og går....og går. Har tid til tre sekunder med ride ranke, før han fyker avgårde igjen. Det er mye som skal utforskes nå. Søpla, sauene hos naboen, tekoppen på stuebordet, og ellers alt som kommer innenfor rekkevidde. Det er travelt på Solbakken fram til leggetid... Så senker mørket seg, og stillheten og latskapen kommer ruslende inn, hånd i hånd... Og det er sjelden de går før natta har strammet grepet om de voksne. Lokker dem i seng med lovnader om dyp søvn, drømmer og mer energi i morgen... Klesvasken går ingensteds...
Det har blitt høst på Solbakken. Høstferie til og med...for hele familien. De siste dagene har sola gjort tilværelsen behagelig, men vi har allerede skrapet rutene på bilen for is... Sauene er tilbake fra beite, og hverdagen er på Solbakken er fylt med BÆ og takto. Didriksen begynner å forme ord, og viser tydelig interesse for både det ene og det andre. Han er en luring, og allerede begynner han og vise en litt trassig side... Kjenner allerede at denne lille typen skal få satt sin mors tålmodighet på prøve... Men vinner han??
Det skjer ting på Solbakken, hver dag... Didrik er travelt opptatt med å utforske sin voksende verden, storebror Vetle er travelt opptatt med lekser og lek, og har blitt 2.klassing.... Fredrik trives i den nye jobben sin, og mor selv kunne ikke hatt det bedre... Overskuddet kommer snikende, endelig. Og i dag kunne jeg egentlig tenkt meg å utsette høstferien litt. Men det blir godt med ferie når man kan begynne å nyte den. Først skal jeg bare...........
Det har blitt høst på Solbakken. Høstferie til og med...for hele familien. De siste dagene har sola gjort tilværelsen behagelig, men vi har allerede skrapet rutene på bilen for is... Sauene er tilbake fra beite, og hverdagen er på Solbakken er fylt med BÆ og takto. Didriksen begynner å forme ord, og viser tydelig interesse for både det ene og det andre. Han er en luring, og allerede begynner han og vise en litt trassig side... Kjenner allerede at denne lille typen skal få satt sin mors tålmodighet på prøve... Men vinner han??
Det skjer ting på Solbakken, hver dag... Didrik er travelt opptatt med å utforske sin voksende verden, storebror Vetle er travelt opptatt med lekser og lek, og har blitt 2.klassing.... Fredrik trives i den nye jobben sin, og mor selv kunne ikke hatt det bedre... Overskuddet kommer snikende, endelig. Og i dag kunne jeg egentlig tenkt meg å utsette høstferien litt. Men det blir godt med ferie når man kan begynne å nyte den. Først skal jeg bare...........
Published with Blogger-droid v1.7.4
lørdag 6. august 2011
Et liv etter døden?
Har da lest meg gjennom boka: "Fem mennesker du møter i himmelen". Det gikk veldig fort, for boka var underholdende, tankevekkende og trist
, akkurat sånn jeg vil ha sommerlektyren:-) Man sitter igjen med spørsmål og tanker...og man kan reflektere over hva som egentlig er de viktige tingene her i livet.
Eneste lille minus var nok for meg at språket tidvis ble litt "enkelt", men helt klart enda en bok som var annerledes nok til at den ble verdt å lese.
, akkurat sånn jeg vil ha sommerlektyren:-) Man sitter igjen med spørsmål og tanker...og man kan reflektere over hva som egentlig er de viktige tingene her i livet.
Eneste lille minus var nok for meg at språket tidvis ble litt "enkelt", men helt klart enda en bok som var annerledes nok til at den ble verdt å lese.
Abonner på:
Innlegg (Atom)

